کد مطلب: 1406
  تاریخ انتشار:  1393/02/05 - 12:16


دیدار خانواده محیط بان دنا با خانواده شکارچی مقتول پس از 4 سال

انتظار می‌رود با ادامه این روند غلامحسین خالدی از چوبه دار نجات یابد.
download محیط بان

با گذشت حدود 4 سال از بازداشت محیط بان دنا و نزدیکی به روز اعدامش، روز پنجشنبه خانواده این محیط بان با خانواده مرحوم محمد پایه‌گذار دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، «غلامحسین خالدی» محیط‌بان 40 ساله منطقه حفاظت شده دنا به اتهام قتل یک شکارچی به اعدام محکوم شده است. تنگه «شملیه دان» میمند، «ارتفاعات خاکی» و «منطقه میشک شور بزرگ» دنا، روز 24 تیر سال 89، شاهد حادثه‌ای بود که دومین محیط‌بان دنا را به انتظار مرگ برده است. 500 متر مانده به قله قدویس در چهار هزار و 400 متری دنا، چهار شکارچی با لاشه کل در سرازیری افتاده بودند.
با شنیدن صدای گلوله برنو، محیط‌بانان به دنبال شکارچیان در جست‌وجو بودند. در سراشیبی یک تپه، شکارچی‌ها بعد از ایست ماموران به سمت آنها حمله می‌کنند. درگیری آغاز می‌شود و تیر هوایی شلیک می‌شود.
غلامحسین خالدی با دو شکارچی که به روی او چاقو کشیده بودند درگیر می‌شود. دو شکارچی دیگر با تفنگ برنو این حادثه را نظاره می‌کنند. او به همراه همکارانش با شکارچیان گلاویز شده و در‌گیرو‌دار این جدال، 12 گلوله از پنج اسلحه کلاشینکف شلیک می‌شود و ناگهان «محمد پایه‌گذار»، نقش بر زمین می‌شود.
«غلامحسین خالدی» از شب حادثه می‌گوید که بعد از آن به اداره آگاهی و بعد زندان یاسوج منتقل شده است. اولین بازجویی که از او صورت گرفته، به زندان رفته و تا امروز در زندان به انتظار مرگ نشسته است.
حالا در آستانه چهارمین سالگرد این حادثه روز پنجشنبه 4 اردیبهشت ماه 93 خانواده مرحوم محمد پایه گذار شکارچی به قتل رسیده اجازه دادند، خانواده غلامحسین خالدی محیط بان محکوم به اعدام برای عرض تسلیت، با آنها دیدار کنند.
به گفته برادر خالدی روز پنجشنبه مراسم چنان با شکوه برگزار شد که هیچ کس فکرش را نمی کرد. این آشتی به همت خانواده‌ها و بزرگان دو فامیل اتفاق افتاده است.
باید گفت خوشبختانه در مراسم روز پنجشنبه همه چیز با نهایت احترام پیش رفت و زمینه برای بخشش محیط بان دنا فراهم شده است و انتظار می‌رود با ادامه این روند غلامحسین خالدی از چوبه دار نجات یابد که در این خصوص بیش از هر چیز جامعه محیط زیستی کشور باید از خانواده مقتول تشکر و قدردانی کند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی