کد مطلب: 29354
  تاریخ انتشار:  1403/02/05 - 11:16


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر سمیه رفیعی - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همزمان با هفته زمین پاک با اشاره به این که پسماندهای الکترونیکی یکی از خطرناکترین پسماندها در جهان محسوب می‌شود افزود: متاسفانه عملا این پسماند ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی شوند.

وی با بیان این که باید ساز و کار مناسبی برای این پسماندها در کشور دیده شده و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم گفت: هفته زمین پاک به کارهای نمادین اختصاص پیدا کرده و عملا کار چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رفیعی معضل پسماندها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماندها می توانند ثروت تولید کنند ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری