کد مطلب: 24265
  تاریخ انتشار:  1402/04/27 - 12:33


برای دستیابی به اهداف اقلیمی باید از چه میزان گیاه محافظت کنیم؟

نتایج بررسی نشان داد که ۷۹ درصد از گیاهان باقیمانده روی زمین باید برای دستیابی به اهداف آب وهوایی سازمان ملل ذخیره شوند.

نتایج بررسی نشان داد که ۷۹ درصد از گیاهان باقیمانده روی زمین باید برای دستیابی به اهداف آب وهوایی سازمان ملل ذخیره شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گیاهان نقش حیاتی در چرخه کربن دارند و از دست دادن آنها تأثیر قابل توجهی بر توانایی زمین در تنظیم دما دارد.

در حال حاضر تنها ۷ درصد از مناطق خشکی و ۸ درصد از مناطق دریایی حفاظت شده است، اما برای دستیابی به اهداف اقلیمی و حفاظتی، ۷۹ درصد از پوشش گیاهی باقیمانده روی سیاره باید حفظ شود و رهبران جهانی باید برای حفظ تنوع زیستی و به ویژه گیاهان، به منظور دستیابی به اهداف اقلیمی و محافظت از سیاره برای نسل‌های آینده اقدام کنند.

بر اساس نتایج تحقیق جدید، تلاش‌های بشر برای حفظ تنوع زیستی بدون تمرکز بر حفظ ۷۹ درصد از پوشش گیاهی باقیمانده در این سیاره در حال شکست و تحقق این هدف برای دستیابی به اهداف اقلیمی و حفاظتی تعیین شده توسط سازمان ملل مهم است.

این مطالعه که در Conservation Biology منتشر شده است، نشان می‌دهد که اگرچه بازسازی برای رسیدن به اهداف جهانی آب و هوا و تنوع زیستی مهم است، اما حفظ گیاهان موجود برای این اهداف حائز اهمیت است.

این مطالعه بر روی پوشش گیاهی خشکی طبیعی و نیمه طبیعی در مناطقی مانند جنگل‌ها، مراتع، جنگل‌ها، دشت‌ها و بوته‌زارها متمرکز بود اما مناطق دریایی را در بر نداشت.

بر اساس این مطالعه، بشر برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای اقلیم، آب، خاک و تنوع زیستی باید حداقل ۶۷ میلیون کیلومتر مربع (نزدیک به ۲۶ میلیون مایل مربع) یا حدود ۷۹ درصد از پوشش گیاهی زمینی باقیمانده را حفظ کند.

همه باید درک کنند که ما نمی‌توانیم چیزهای بیشتری را از دست بدهیم. دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی حفاظت از محیط زیست، کسب‌وکارها و مردم همگی باید با هم همکاری کنند و در مجموع می‌توانیم تا زمانی که هنوز زمان باقیمانده است، برای نجات آنچه هست، متحد شویم.

نتایج بررسی نشان داد که ما باید گسترده‌تر فکر کنیم تا نابودی اکوسیستم‌های طبیعی را متوقف و در صورت امکان آن را معکوس کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی