کد مطلب: 28029
  تاریخ انتشار:  1402/11/03 - 14:38


معرفی مجدد ۴ گونه جانوری به طبیعت کشور موفق بوده است

معرفی مجدد چهار گونه آهو برای دشت مغان، جبیر برای پارک ملی نایبند، گورخر ایرانی برای پارک ملی کویر و گوزن به پارک ملی دز تاکنون موفق بوده است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: معرفی مجدد چهار گونه آهو برای دشت مغان، جبیر برای پارک ملی نایبند، گورخر ایرانی برای پارک ملی کویر و گوزن به پارک ملی دز تاکنون موفق بوده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، غلامرضا ابدالی در جلسه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با حجت الاسلام حامد تقدیری - رییس ستاد ملی روایت پیشرفت - که درسازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: در کشور برای حفظ منابعی مثل آب، خاک و هوا سایر دستگاه‌ها را در کنار خود داریم اما برای نگهداری گونه‌های جانوری، سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی آن و پاسخگوست.

وی با توضیح این که امروزه حساسیت‌های مردم نسبت به گونه‌های جانوری افزایش یافته است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۱۹ میلیون هکتار تحت عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت در اختیار دارد اما گونه‌های جانوری در عرصه‌های خشکی و آبی گستردگی و پراکنش دارند و در هیچ جای دنیا دولت‌ها به‌تنهایی قادر به حفاظت از گونه‌های جانوری نیستند اما در ایران دولت به‌تنهایی از این گونه‌ها حفاظت می‌کند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه «حفاظت مشارکتی» اشاره کرد و افزود: با رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال گذشته، «حفاظت مشارکتی» در سال جاری شکل گرفت و تفاهمنامه‌هایی در این باره منعقد شد تا شاهد حمایت مردم در حفظ گونه های جانوری هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، ابدالی معرفی مجدد چهار گونه جانوری به طبیعت را موفق دانست و گفت: معرفی مجدد آهو برای دشت مغان، جبیر برای پارک ملی نایبند، گورخر ایرانی برای پارک ملی کویر و گوزن به پارک ملی دز از جمله اقدام‌های این دفتر در دو سال گذشته است که در آن موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی