کد مطلب: 1435
  تاریخ انتشار:  1393/06/29 - 11:48


دوستداران محیط زیست 30 شهریور در پارک پردیسان مقابل سازمان محیط زیست تجمع می‌کنند

بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 30 شهریور برگزار می‌شود.
download دوستداران محیط زیست 30 شهریور در پارک پردیسان مقابل سازمان محیط زیست تجمع می‌کنند

بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان روز 21 سپتامبر / 30 شهریور همزمان با ملاقات وزرا و روسای کشورهای جهان در مقابل سازمان ملل برگزار می‌شود، این تجمع در ایران روز یکشنبه ساعت 14 در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان برگزار خواهد شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد درویش - مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: همه دوستداران محیط زیست می‌توانند در این تجمع که 30 شهریور ماه در مقابل سازمان محیط زیست برگزار می‌شود شرکت کنند.
وی افزود: گروهی از دوستداران محیط زیست به نشانه اعتراض به بسیاری از فعالیت‌های جهانی که منجر به تشدید گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین شده است کمپینی راه انداخته اند و قرار است 30 شهریور در مقابل سازمان ملل در نیویورک راهپیمایی کنند.
وی اظهار کرد: این افراد از دولت ها می خواهند که برای حفظ محیط زیست وارد عمل شوند و به جای سوخت های فسیلی از سوخت های تجدید پذیر استفاده کنند، این افراد از دوستداران محیط زیست سراسر دنیا خواسته اند تا در این کمپین عضو شوند و تاکنون 73 کشور از جمله ایران به آن پیوسته اند.
درویش تاکید کرد: ایران یکی از قربانیان تغییر اقلیم و گرمایش زمین است که با موج خشکسالی و کم آبی مواجه شده است، علت آن هم فعالیت های کشورهای صنعتی است که منجر به افزایش گازهای گلخانه ای و تغییر اقلیم شده است.
وی افزود: دولت های گذشته نیز توجه چندانی به مقوله محیط زیست نداشتند اما یکی از اصلی ترین رویکردهای دولت یازدهم حفظ محیط زیست است.
درویش گفت: در برنامه 5 ساله توسعه دولت موظف شده است 5 هزار مگاوات برق از انرژی های تجدید پذیر تولید کند.
وی درباره راهپیمایی محیط زیستی که قرار است 21 سپتامبر / 30 شهریور در مقابل سازمان ملل در نیویورک برگزار شود گفت: این راهپیمایی برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر در خصوص تغییرات آب و هوایی و محیط زیستی و اثرات سوء آنها با حضور تعداد زیادی از مردم و بیش از یک هزار سازمان، موسسه، دانش آموز و گروه های حمایت از محیط زیست در نیویورک و دیگر نقاط جهان انجام می شود.
درویش افزود: از آنجایی که بان کی مون - دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا بر روی خطرات جدی که محیط زیست را تهدید می کند تاکید کرده و از دولت ها خواسته است تا هدف مشترکی برای کاهش چشمگیر آلودگی های زیست محیطی و گرمایش زمین را در پیش گیرند، برگزارکنندگان این مراسم از مردم جهان، سازمان ها و دولت ها دعوت کرده‌اند تا نسبت به برگزاری راهپیمایی های همزمان در نقاط گوناگون جهان اقدام کنند.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این حرکت با شعار "عمل، بهتر از سخن است" آغاز و اکنون جهانی شده است.
گروه های بزرگی از مردم در شهرهای لندن، برلین، بوگوتا، استانبول، پاریس، ریو، دهلی، ملبورن، ژوهانسبرگ، لاگوس، دبی، نیویورک و بیشتر کشورها از جمله آمریکا، مصر، عربستان، روسیه، فرانسه، سنگال، پرو، برزیل، کلمبیا، اسپانیا، نیجریه، آلمان، استرالیا، کانادا، دانمارک و انگلیس به این حرکت پیوسته‌اند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی