کد مطلب: 30468
  تاریخ انتشار:  1403/03/08 - 13:22


انعقاد بیش از ۳۰۰۰ تفاهمنامه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بیش از ۳۰۰۰ تفاهمنامه با نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی و بخش‌ خصوصی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت منعقد شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بیش از ۳۰۰۰ تفاهمنامه با نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی و بخش‌ خصوصی برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت منعقد شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، عباسعلی نوبخت در جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور که روز گذشته (۷ خرداد) با حضور دکتر علیزاده - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، خداکرم جلالی و فرود شریفی - روسای سابق سازمان منابع طبیعی و مشاوران کنونی وزیر جهاد کشاورزی - و دکتر رضوی - مدیر عامل سابق صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی - برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات منابع طبیعی را ارائه کرد و گفت: انتظار از سازمان از دیر باز درخواست و تقاضای زمین بود اما به مرور این رویه تغییر کرد و اکنون مطالبه نمایندگان و مردم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی و روستاهاست.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، مردم را وارد میدان کرد و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تفاهمنامه با نهادهای مردمی، دستگاههای دولتی و بخش خصوصی منعقد شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی کشور نقش مردم در تصمیم گیری‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و یاد آور شد: اگر مردم محلی توانمند شوند، به‌طور قطع از تخریب منابع طبیعی کاسته خواهد شد.

نوبخت در ادامه گفت: امروز طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن سه اصل اکولوژیک و مسایل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی تحقق پیدا می کند.

وی وجود تشکل‌های مردم‌نهاد، خیرین منابع طبیعی و ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور بر شمرد و اظهارکرد: سازمان منابع طبیعی درباره نقش و مشارکت مردم نظامنامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خواستار تشکیل تیم مشترک کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشورشد و گفت: مدیران منابع طبیعی استان‌ها نیز بر اساس اولویت در این جلسات مشترک شرکت کنند.

در ادامه این نشست خدا کرم جلالی - مشاور وزیر جهاد کشاورزی- در جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر تاکید کرد و افزود: در خصوص اهمیت  و ایجاد صندوق نباید تردید کرد زیرا تشکیل صندوق‌ها بستری است برای مردمی‌سازی کارهای منابع طبیعی.

رییس اسبق سازمان منابع طبیعی افزود: اگر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی به‌درستی شکل بگیرد، به‌طور قطع منابع طبیعی تقویت خواهد شد.

فرود شریفی نیز در این جلسه گفت: نگاه ما باید به سمت و سویی باشد که نقش منابع طبیعی در صندوق توسعه بیشتر و پررنگ‌تر شود. باید به دنبال مردمی سازی منابع طبیعی باشیم و از ظرفیت صندوق برای توسعه و تقویت منابع طبیعی استفاده کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، رضوی نیز در این جلسه خواستار تشکیل جلسات مشترک و مستمر کارشناسی و طرح پیشنهاد مطرح شده در جلسه در قالب صورتجلسه در نشست کارشناسی شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب