کد مطلب: 29345
  تاریخ انتشار:  1403/02/03 - 15:11


برگزاری زنگ آموزش همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک در مدارس شهر تهران

همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران دربرابر پلاستیک، نجات زمین» صبح امروز (۳ اردیبهشت) زنگ آموزش محیط زیست در سطح مدارس تهران برگزار شد.

همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران دربرابر پلاستیک، نجات زمین» صبح امروز (۳ اردیبهشت) زنگ آموزش محیط زیست در سطح مدارس تهران برگزار شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در زنگ آموزش محیط زیست که با حضور علیرضا رحمتی - معاون مدیر کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران - در دو مدرسه سطح شهر تهران برگزار شد، ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری وآموزش با موضوع زمین پاک، بر موضوع اهمیت حفظ محیط زیست، مدیریت پسماند در خانه و مدرسه تاکید شد.

وی در این برنامه با اشاره به اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته و برخی از کشورهای در حال توسعه همچون ایران کوشش می شود تا اهمیت صنعت بازیافت و منافع متعدد آن از طریق آموزش، مراحل مختلف روند بازیافت و نتایج به دست آمده به عموم مردم شناسانده شود، افزود: از آنجا که جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت زباله‌ها ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره مردم دارد، اجرای کامل و مداوم آن نیازمند فرهنگسازی است و در این بین نقش کودکان و نوجوانان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رحمتی با بیان اینکه بسیار مهم است که کودکان بدانند چگونه می‌توان از طریق جمع‌آوری زباله و بازیافت به محیط زیست کمک کرد، اظهارکرد: البته در این زمینه مدارس کمک زیادی به شناساندن مراحل مختلف بازیافت و آموزش آن کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه عادت به رفتارهای صحیح از کودکی نتیجه موثرتری دارد چرا که کودکان در سن یادگیری هستند، گفت: به همین دلیل آموزش تفکیک از مبدا در مدارس به منظور ترویج این فرهنگ در نسل‌های آینده باید در راس اقدامات قرار گیرد و کودکان به عنوان شهروندانی که مدیریت فردای شهرمان به دست آنان خواهد بود، مخاطبان خاص ما محسوب می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در پایان این مراسم به دانش آموزان به رسم یادبود هدایایی اهداء شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی