کد مطلب: 28256
  تاریخ انتشار:  1403/01/06 - 09:56


بارش باران و رعد و برق در کل کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در کل کشور بجز دو استان جنوبی طی امروز (۶ فروردین) خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در کل کشور بجز دو استان جنوبی طی امروز (۶ فروردین) خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان ها اظهارکرد: دوشنبه (۶ فروردین) در کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش شدت خواهد داشت. در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبارو رعد وبرق و تگرگ همچنین در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در اواخر وقت ابرناکی و بارش در کشور کاهش می‌یابد، اظهارکرد: سه‌شنبه (۷ فروردین) تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. به‌تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است، گفت: پنجشنبه (۹ فروردین) این وضعیت در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت همچنین در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور، در استان‌های چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه (۱۰ فروردین) نیز گستره بارش در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، نواحی از مرکز، شرق، شمال شرق کشور، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود، تصریح کرد: دوشنبه خلیج‌فارس و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود و در سواحل دریای خزر سه شنبه افزایش دما و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل طی فردا با دمای ۲ و پس فردا شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری