کد مطلب: 28249
  تاریخ انتشار:  1403/01/05 - 09:23


بارش باران، رعد و برق در برخی نقاط

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی طی فردا (۶ فروردین) و سامانه بارشی دیگری در سه شنبه (۸ فروردین)به کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی طی فردا (۶ فروردین) و سامانه بارشی دیگری در سه شنبه (۸ فروردین)به کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، صادق ضیاییان گفت: امروز(۵ فروردین ماه) سامانه بارشی از مناطق جنوبی وارد کشور می‌شود و به‌تدریج در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس، البرز غربی و بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از جنوب شرق سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، ایلام، غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و جنوب استان‌های آذربایجان غربی و شرقی است، گفت: روز دوشنبه (۶ فروردین ماه) این سامانه تقویت می‌شود و علاوه بر مناطق مذکور در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: شدت بارش که روز دوشنبه (۶ فروردین‌ماه) در شمال و شرق خوزستان، نیمه شرقی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال غرب چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان‌های همدان و مرکزی قابل توجه است و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه این سامانه روز سه‌شنبه (۷ فروردین ماه) با بارش‌های پراکنده در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت خود خاتمه می دهد، افزود: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت سه شنبه از شمال غرب وارد کشور و طی روز چهارشنبه (۸ فروردین ماه) در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز موجب بارندگی می شود.

ضیاییان اضافه کرد: این سامانه روز پنج شنبه (۹ فروردین‌ماه) استان های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز، دوشنبه در مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می شود، گفت: به تبع آن خیزش گردوخاک در برخی نقاط از این مناطق دور از انتظار نیست. از سوی دیگر روز دوشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ فروردین‌ماه) ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۷ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲ و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری