کد مطلب: 28234
  تاریخ انتشار:  1402/12/28 - 16:35


حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به منظور افزایش همکاری و هم افزایی در راستای رفع موانع و مشکلات محیط زیستی پیش‌رو خبر داد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به منظور افزایش همکاری و هم افزایی در راستای رفع موانع و مشکلات محیط زیستی پیش‌رو خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، هلیا سادات حسینی در دومین جلسه بررسی ساختار ادارات محیط زیست کلانشهرهای کشور که با حضور مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، گفت: ارتقاء ساختار محیط زیست در بدنه شهرداری‌های کلانشهرها چه از حیث اختصاص منابع مالی و چه از نظر نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌تواند در تجمیع، انسجام و راهبری مباحث محیط زیستی بسیار موثر باشد.

حسینی تصریح کرد: از آنجا که عدم ساختار سازمانی منجسم ادارات محیط زیست در مدیریت شهری کلانشهرها از مهم‌ترین موضوعات و مطالبات مطرح شده در این جلسات است، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان رییس کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری های کلانشهرهای کشور با موضوع محیط زیست و بهداشت شهری می‌کوشد تا با سیاستگذاری و نظارت بر اجرای فرامین و قوانین محیط زیستی در این حوزه، راه را برای نسل‌های آینده و حفاظت از محیط زیستی سالم آن‌گونه که شایسته است پیش ببرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به اقداماتی که معاونت خدمات شهری و محیط زیست در شهرداری‌های کلان شهرها در حوزه محیط زیست انجام می‌دهند ادامه داد: این اقدامات و فعالیت ها اثرات زیست محیطی به دنبال دارد که این اثرات با توجه به عملکرد آنها، هم می‌تواند مفید و هم مضر باشد، ایجاد ساختار محیط زیستی در شهرداری‌های کلانشهرهای کشور یک ضرورت است که بر فعالیت‌ها نظارت کند.

 وی اضافه کرد: نیازمند نظارت بر سیاستگذاری‌ها در راًس این حرم محیط زیستی هستیم  که با سیاستگذاری درست در راستای ایجاد یک ساختار منسجم اداری در شهرداری کلانشهرها بتوانیم همکاری و هم افزایی را در جهت رفع موانع و مشکلات محیط زیستی گام برداریم. و باید به گونه‌ای پویا و مستمر عمل کنیم که در سطح کلان هماهنگی‌های لازم در خصوص داشتن محیط زیستی سالم  را در اهداف سازمانی خود قرار دهیم.

حسینی در ادامه به هموارکردن راه برای نسل‌های آینده و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا؟ کافی است در ذهنتان خشکسالی‌، بی‌آبی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک ‌شدن تالاب‌ها، آلودگی هوای کلانشهرها و شهرها، انقراض انواع گونه‌های جانوری و گردوغبار و ریزگردهای سال‌های اخیر را تصور کنید، همین کافی است که بدانیم چرا باید از محیط زیست محافظت کنیم.

 مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: هرگونه فعالیت برای حفظ یا بازیابی کیفیت محیط زندگی از طریق جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها یا کاهش حضور مواد آلاینده در محیط زندگی، به حفظ محیط زیست کمک می کند و هر چه محیط زیست تمیزتر و عاری از هر نوع آلاینده‌ای باشد، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی سالم داریم.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست مقرر شد ساختار کلانشهر های کشور با عنوان "محیط زیست و بهداشت شهری" در دو سطح امور، برای شهرهای با جمعیت بین دویست هزار تا یک میلیون نفر و اداره برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ایجاد و در دستورکار قرار گیرد.

 انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری