کد مطلب: 26939
  تاریخ انتشار:  1402/10/06 - 09:15


سازمان‌های پایه در کشور باید تقویت شوند

سامانه مشترک اطلاعات بین سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی کشور تشکیل شود

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان‌های پایه در کشور باید تقویت شوند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان‌های پایه در کشور باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از سازمان امور اراضی با اشاره به این که مهمترین رکن تصمیم‌گیری داشتن آمار‌ و اطلاعات دقیق است گفت: بر این اساس سازمان‌های پایه در کشور که وظیفه جمع‌آوری آمار را دارند باید تقویت شوند.

وی بر یکپارچه‌سازی اطلاعات دستگاهای حفاظتی و نظارتی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور تاکید کرد و گفت: باید سامانه مشترک اطلاعات بین این سازمان‌ها شکل بگیرد تا تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه بدون وابستگی به اشخاص و مدیران انجام شود.

وی به سازمان امور اراضی اشاره کرد و یادآور شد: این سازمان یکی از سازمان‌های مهم در زمینه صیانت از منابع ملی کشور است و در این راستا لازم است تا امکانات و منابع مالی این سازمان تقویت شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: نظارت بر عدم تغییر کاربری اراضی واگذار شده توسط سازمان امور اراضی یکی از وظایف مهم این سازمان است که در این راستا کمبودهایی وجود دارد که تلاش می‌کنیم در قانون بودجه سال آینده بخشی از آنها جبران شود.

وی ایجا‌د انگیزه در پرسنل سازمان امور اراضی و تقویت مالی آنها را ضروری خواند و گفت: همکاری تنگاتنگ این سازمان با سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند موجب حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید اقدامات موثر سازمان امور اراضی برای عموم اطلاع‌رسانی مناسب شود.

گزارش: علیرضا غمخوار

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب