کد مطلب: 1429
  تاریخ انتشار:  1393/05/29 - 10:46


کمک 6 هزار دلاری دولت برای ورود تاکسی های هیبریدی

ورود تاکسی هیبریدی و پاک به ناوگان تاکسیرانی یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران است.
download تاکسی هیبریدی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طبق بند ق تبصره 2 قانون بودجه امسال دولت موظف به حمایت از توسعه مترو و ورود موتور های برقی شده و همچنین مقرر شده تا برای ورود هر تاکسی هیبریدی 6 هزار دلار کمک نقدی کند.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید جعفر تشکری هاشمی در نخستین نشست شروع فرآینده اجرایی ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی با بیاناین مطلب گفت: به رغم آنکه وضعیت کنونی ناوگان تاکسیرانی فعال در تهران مطلوب نیست اما در طول یک دهه اخیر تمام سعی مدیریت شهری تهران این بود تا پایه های اشتباهی که در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی گذاشته شده از یک سو و از سوی دیگر مشکلات کمبود ناوگان در بخش های مترو، اتوبوسرانی و تاکسی را جبران کنیم.
معاون شهردار تهران ادامه داد: به همین دلیل در حال حاضر سیاست شهرداری تهران این است که ناوگان تاکسیرانی و عملکرد ان به جایگاه واقعی خود در حوزه خدمات رسانی برسد.
وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در شرایط کنونی سهم ناوگان تاکسیرانی در جابه جایی مسافر در تهران 20 درصد است این در حالی است که در دنیا این سهم بین 2 تا 4 درصد است. در واقع ناوگان تاکسیرانی در پایتخت جبران کمبود اتوبوس، مینی بوس و مترو را دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه استفاده از امکانات دولتی برای ما عادی شده است، یادآور شد: شرایط به گونه ای پیش می رود که انگار عادت کردیم در همه موارد از جمله استفاده از خودرو از سهمیه و خودرو دولتی استفاده کنیم . نتیجه این عادت نیز این می شود که خودروهای بی کیفیت در ناوگان تاکسیرانی وارد شود که هم مسافر و هم مالک خودرو در رنج باشند.
وی تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری استانداردسازی خدمات رسانی ناوگان تاکسیرانی به شهروندان است. در واقع دراین فرآیند در نظر نداریم تا تعداد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران را کم کنیم چرا که این اعتقاد را داریم تاکسی منبه درامد قشر بزرگی از مردم است.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری استفاده از خودروهای باکیفیت در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران است، گفت: تلاش می کنیم تا به سمت خودروهای با کیفیت و خدمات رسانی مناسب و با استاندارد پیش برویم و از سوی دیگر تاکسی ها جابه جایی مبدا و مقصد را خدمات رسانی کند .لذا باید اجازه داد بخش خصوصی به صورت رقابتی وارد چرخه تولید شود.
معاون شهردار تهران یکی از راه حل های استاندارد سازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران را ورود خودروهای هیبریدی دانست و توضیح داد: ورود تاکسی هیبریدی و پاک به ناوگان تاکسیرانی یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران است که این موضوع مورد تاکید دولت نیز قرار دارد و حمایتهای همه جانبه ای از این مهم صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به قیمت خودروهای هیبریدی بیان کرد: قیمت هر خودروی هیبریدی با توجه به تخفیفات عوارض گمرکی از قیمت پایه یک خودروی ایرانی یعنی حدود 50 میلیون تومان تا حدود 100 میلیون تومان خواهد شد. تجربه های جهانی نشان داده استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در ناوگان تاکسیرانی تجربه ای موفق در دنیا بوده و ما نیز در تلاشیم تا از این تجربه موفق بهره مند شویم.
به گفته سید جعفر تشکری هاشمی؛ در جلسه اخیر دیدار با رئیس جمهور نیز دکتر روحانی بر ورود تاکسی های با کیفیت و در شان شهروندان تاکید داشتند و مطرح شد باید با استفاده از تاکسی های مناسب چهره شهر را تغییر داد. این اهتمام دولت بر نوسازی تاکسیرانی بسیار امیدوار کننده است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری