کد مطلب: 1045
  تاریخ انتشار:  1392/10/15 - 11:57


اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران

شهرداری تهران آمادگی دارد با نظارت سازمان محیط زیست مجری طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهرداری آمادگی دارد با حمایت دولت مشکل آلودگی هوای تهران را برطرف کند..
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،دکتر علی محمد شاعری با اشاره به اینکه هم اکنون آلودگی هوا تبدیل به معضل عمومی و اولویت اول مطالبات شهروندان پایتخت شده است افزود: در حال حاضر بیش از 10 وزارتخانه و سازمان دولتی متولی و مجری طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران هستند که هر یک از سازمانهای مسئول در اجرای وظایف خود، مشکلاتی نظیر کمبود اعتبار و منابع لازم، فقدان توان مهندسی، وجود‌ ‌تحریم‌ها، عدم هماهنگی و نبود ساز و کار اجرایی لازم و مدیریت یکپارچه را عنوان می‌کند.
شاعری ادامه داد: به عنوان مثال خودروسازان می‌گویند تا زمانی که سوخت یورو 4 توزیع نشود تولید خودروی یورو 4 فایده ای نخواهد داشت، آنها همچنین مدعی هستند ابتدا بروید سراغ خودروهای فرسوده؛‌ وزارت نفت هم مدعی است اگر سوخت یورو 4 تولید کنند باید قبلاً خودروی یورو4 تولید شده باشد تا تولید سوخت یورو 4 صرفه اقتصادی داشته باشد؛ نیروی انتظامی هم اظهار می‌کند مشکل آلودگی هوا باید از منشاء و منبع آلودگی که خودرو، سوخت و صنعت است حل شود که درست هم می‌گویند.
وی گفت: به همین دلیل پس از گذشت حدود دوسال از تصویب طرح جامع، علیرغم نظارت خوبی هم که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بر برنامه جامع صورت گرفته، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد و سلامتی و بهداشت جامعه را تهدید می‌کند.
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه با اظهار اینکه شهرداری تهران یک نهاد اجرایی قوی و عملیاتی و دارای ساز و کار لازم با نیروی انسانی متخصص و تجهیزات کافی است گفت: در صورت حمایت دولت در تخصیص منابع و اعتبارات لازم و واگذاری این مسئولیت، این نهاد آمادگی اجرای کامل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را اعلام می‌کند.
شاعری در ادامه اظهار کرد: کاهش آلودگی هوای تهران نیازمند مدیریتی جهادی است، ‌مدیریتی که تاکنون توانسته پل طبقاتی صدر، بزرگراه امام علی (ع)، دریاچه شهدای خلیج فارس، مدیریت پسماند و دهها پروژه عظیم زیست‌محیطی،‌ عمرانی دیگر در شهر تهران را اجرا نماید قطعاً می‌تواند با پشتوانه لازم و ساز و کار اجرایی که در اختیار دارد مشکل آلودگی هوا را با حمایت همه جانبه دولت برطرف کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران توان لازم جهت یکپارچه‌سازی و هماهنگ کردن کلیه دستگاه‌های ذیربط در آلودگی هوا را دارد افزود: تجربه نشان داده است،کشورهایی که مدیریت اجرایی محیط زیست‌شهری را به شهرداری‌ها سپرده‌اند در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های زیست‌محیطی از جمله آلودگی هوا موفق بوده‌اند.
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه‌ در حال حاضر اجرای طرح مدیریت پسماند، توسعه فضای سبز، گسترش حمل و نقل عمومی، امور خدمات شهری و غیره که از طرحهای بزرگ زیست‌محیطی به شمار می‌روند با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست، توسط شهرداری تهران با هماهنگی و همکاری وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، جهاد کشاورزی، نیرو و ... به اجرا در‌آمده‌ و با موفقیت روبرو بوده‌اند تصریح کرد: مقابله با آلودگی هوا سخت تر از ساماندهی و مدیریت پسماند و سایر طرحها و پروژ‌ه‌های عظیم عمرانی، زیست‌محیطی شهر تهران نمی‌باشد، همچنان که شهرداری تهران توانسته است با نظارت محیط‌زیست روزانه بیش 7هزار تن زباله را از درب منازل جمع‌آوری، حمل و بصورت بهداشتی دفع کند قطعاً مشکل آلودگی هوا را هم می‌تواند با نظارت سازمان حفاظت محیط‌زیست حل کرده و این اقدام می‌تواند تبدیل به یک الگوی بسیار مناسب برای دیگر کلانشهرهای کشور شود.
وی در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران گفت: شهرداری تهران آمادگی دارد با همکاری و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران اقدام کند و مجری این طرح شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (14)
 امید است با حضور مدیریت شایسته و توانمندی همچون جناب دکتر شاعری وضعیت آلودگی هوای پایتخت بهبود یابد. ان شاءالله
شناسه: 1070
ابراهیم توکلی
15 دی 1392 ساعت 12:18
0
6
 همینطور است که ایشان گفتند باید اجرای عملیات اجرایی را به یک نهاد اجرایی متمرکز سپرد. مسلما مشکل آلودگی شهر باید در شهرداری آن شهر حل شود.
شناسه: 1071
سامان پاکدل
15 دی 1392 ساعت 12:38
0
5
 به جناب دکتر قالیباف به خاطر حضور مدیر کارامدی مثل دکتر شاعری تبریک می گوییم. به ایشان اطمینان می دهیم که می توانند وعده ها را جامعه عمل بپوشانند.
شناسه: 1073
جمعی از متخصصین
15 دی 1392 ساعت 12:50
0
5
 یک پیشنهاد: مدیر شایسته‌ای مثل دکتر شاعری در هفته هوای پاک در برنامه مناظره دعوت شودو از راهبردهایش برای رفع معضل آلودگی هوای پایتخت برای مردم سخن بگوید. وی با تجربه قبلی در سازمان حفاظت محیط زیست بهترین گزینه برای تحلیل موضوع خواهد بود. لطفا به گوش مسئولان برنامه مناظره برسانید. تشکر
شناسه: 1074
ایرج هاتفی
15 دی 1392 ساعت 12:58
0
5
 چه ایده ی خوبی مطرح کردند ایشان، به نظر خود شهرداری ها باید شهرشان را مدیریت کنندحالا فرقی نمی کند آلودگی هوا هم یک مشکل شهر است. زیاد از مدیریت کارامد دکتر شاعری شنیده ایم ان شاء الله در اجرای برنامه ها موفق باشند.
شناسه: 1075
صادق فرخ نژاد
15 دی 1392 ساعت 14:39
0
5
 آری حالا که مدیریت کارامدی به شهرداری و حوزه محیط زیست آن وارد شده باید اداره امور را به آن ارگان سپرد. شهرداری می تواند ناظر بر اجرای برنامه های جاری باشد و جلوی آلودگی هوا را بگیرد. از پیشنهاد مطرح شده استقبال می شود.
شناسه: 1076
نرجس سخاوت
16 دی 1392 ساعت 07:16
0
4
 از مسئولان محترم درخواست می کنیم به مساله آلودگی هوای پایتخت جدی رسیدگی نمایند. اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر سلامت مردم را به درستی اطلاع رسانی کنید. خدا خیرتان دهد سریعا وارد عمل شوید.
شناسه: 1077
معصومه تمدن
16 دی 1392 ساعت 07:25
0
4
 تقویت دستگاه های اجرایی و در راس شان شهرداری ها برای مدیریت آلودگی هوا راهبرد مطمئن و موثری است. ان شا الله با مدیریت لایقی که تازه به شهرداری آمده به معضل رسیدگی فوری شود.
شناسه: 1078
امیرحسین فتوت
16 دی 1392 ساعت 07:29
0
4
 باید به شهردار تهران به خاطر انتخاب مدیریتی شایسته و کارامد تبریک گفت.
شناسه: 1079
محمد سلامی
16 دی 1392 ساعت 09:12
0
4
 اگه شهرداری وارد عرصه بشه، با داشتن کادر وسیع خیلی خوبه، تازه می تونه با سازمان اتوبوس رانی و تاکسی رانی و مجموعه حمل و نقل عمومی هم کارها را بهتر پیش ببره برای نوسازی همچنین.
شناسه: 1080
اصغر قاسمی
16 دی 1392 ساعت 10:48
0
4
 یک متولی اجرایی قوی مسلما بهتر از چندگانگی در اجرای مسئولیت و گم شدن تکلیف پاسخگویی
شناسه: 1081
صادق رشیدی
17 دی 1392 ساعت 07:25
0
3
 آقای قالیباف تبریک برای دعوت از مدیران لایق، خانم ابتکار تسلیت که چه مدیرخوبی را از دست دادید.
شناسه: 1085
حمید سلجوقی
18 دی 1392 ساعت 07:28
0
2
 دیگه این روزها برای همه ثابت می شه کم کم که مدیریت جدید، جناب دکتر شاعری چه عزم جدی دارند برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت
شناسه: 1101
بهرام البرزی
21 دی 1392 ساعت 07:41
0
0
 حالا با حضور دکتر شاعری مدیرکارامد، شهرداری در اجرای برنام مقابله باآلودگی هوا در پایتخت قوت می گیرد. وعده آسمان آبی عملیاتی می شود. تبریک به آقای دکتر قالیباف شهردار محترم
شناسه: 1115
اسماعیل نوری
21 دی 1392 ساعت 11:06
0
1
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری