کد مطلب: 30848
  تاریخ انتشار:  1403/06/24 - 10:42


نخستین شهر جهان که تبلیغات مرتبط با سوخت‌های فسیلی را ممنوع کرد

مسئولان لاهه قانونی را تصویب کردند که به موجب آن تبلیغات مرتبط با محصولات سوخت‌های فسیلی و خدمات با انتشار کربن بالا در این شهر ممنوع می‌شود.

مسئولان لاهه قانونی را تصویب کردند که به موجب آن تبلیغات مرتبط با محصولات سوخت‌های فسیلی و خدمات با انتشار کربن بالا در این شهر ممنوع می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این قانون که روز پنج‌شنبه ۱۲ سپتامبر به تصویب رسید به معنی پایان تبلیغات عمومی و خصوصی از جمله روی بیلبوردها و ایستگاه‌های اتوبوس برای سوخت‌های فسیلی مانند بنزین، گازوئیل، هواپیماها و کشتی‌های تفریحی در خیابان‌های این شهر هلندی است.

این قانون از ابتدای سال آینده میلادی اجرایی می‌شود.

این نخستین بار در جهان است که یک شهر از طریق قانون محلی، تبلیغات با انتشار کربن بالا را ممنوع می‌کند. این تصمیم به دنبال فراخوان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای ممنوعیت چنین تبلیغاتی اتخاذ شد. نظیر چنین سیاستی در گذشته برای دخانیات نیز اعمال شده بود.

برخی از شهرها پیش از این تلاش کرده بودند تا با تصمیمات شورای شهری یا توافقات داوطلبانه با شرکت‌های تبلیغاتی، تبلیغ محصولات و خدمات با انتشار بالای کربن را محدود کنند. به عنوان مثال، در ماه مه شورای شهر ادینبورگ تصمیم گرفت که تبلیغات شرکت‌های سوخت فسیلی، خطوط هوایی، فرودگاه‌ها، خودروهای سوخت فسیلی، کشتی‌های تفریحی و سلاح‌ را در فضاهای تبلیغاتی همگانی متعلق به شهر ممنوع کند.

قانون لاهه که دو سال طول کشید تا به تصویب برسد به صورت قانونی الزام‌آور است و تبلیغات محصولات و خدمات با انتشار بالای کربن را غیرقانونی می‌کند. با این حال، این قانون شامل تبلیغات سیاسی از سوی صنایع سوخت فسیلی یا تبلیغاتی که به طور کلی یک برند را ترویج می‌کنند، نمی‌شود.

فعالان محیط زیست این قانون را یک اقدام شجاعانه در مقابله با بحران آب و هوا توصیف کرده‌اند. به گفته کارشناسان، تبلیغات سوخت فسیلی سیاست‌های آب و هوایی را تضعیف می‌کند زیرا رفتارهای ناپایدار را عادی‌سازی و ترویج می‌کند.

این قانون به عنوان انگیزه‌ای برای کارزارهای مشابه در سراسر جهان از جمله در شهرهای تورنتو کانادا و گراتسِ اتریش، مطرح شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان
Where you can buy Louis Vuitton Replica :

Fake Louis Vuitton Belt Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Keepall Replica Louis Vuitton Duffle Bag Replica Imitaciones Louis Vuitton Espa?a Portafoglio Louis Vuitton Imitazioni Replique Sac Ysl Hermes Replica Uk Cartier Love Bracelet Replica 1:1 Replica Cartier Love Bracelet Replique Louboutin Gucci Imitazioni Louis Vuitton Backpack Replica Replica Fendi Backpacks Gucci Pas Cher Chine Louis Vuitton Replica Zaino Louis Vuitton Imitazioni Replica Louis Vuitton Backpack fake louis vuitton messenger Cartier Love Imitazione replica gucci belts real gold cartier love bracelet replica Louis Vuitton Imitazioni Van Cleef Replica Imitazioni Louis Vuitton fake dior bags Louis Vuitton Imitazioni Cartier Love Bracelet Replica Van Cleef Replica Répliques Louis Vuitton Replica Chanel Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Shoes Replica cartier love bracelet replica Replica Jordan 1 Goyard Replica Cartier Bracelet Replica Replica Louis Vuitton Bags Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Bags Replica Louis Vuitton Fake Louis Vuitton Replica Louis Vuitton