کد مطلب: 30808
  تاریخ انتشار:  1403/06/14 - 10:06


تغییرات شدید آب‌وهوایی تا ۲۰۳۰ بر ۱۱۸ میلیون نفر در آفریقا تأثیر می‌گذارد

سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم ترین سال ثبت شده تایید شده است و رویدادهای آب و هوایی ویرانگر را در مناطق مختلف آفریقا به همراه داشته است.

بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در صورت عدم اتخاذ تدابیر مناسب، نزدیک به ۱۱۸ میلیون نفر در آفریقا تا سال ۲۰۳۰ میلادی در معرض تغییرات شدید آب و هوایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در صورتی که اقدامات کافی برای مقابله با تغییرات اقلیمی انجام نشود، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۱۸ میلیون نفر از مردم بسیار فقیر در معرض خشکسالی، سیل و گرمای شدید در آفریقا قرار خواهند گرفت.

این گزارش بر نیاز فوری برای افزایش سرمایه‌گذاری در ابتکارات سازگاری با آب و هوا و ایجاد تاب‌آوری برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی در این قاره تأکید کرده است.

کشورهای آفریقایی به طور متوسط ​​سالانه ۲ تا ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را از دست می دهند و بسیاری از آنها تا ۹ درصد از بودجه خود را در پاسخ به شرایط آب و هوایی شدید استفاده می کنند.

تنها در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، پیش‌بینی می‌شود که هزینه انطباق سالانه به بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در دهه آینده برسد که ۲ تا ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی منطقه است.

در این گزارش تاکید شده است این امر فشار زیادی را بر تلاش‌های کاهش فقر وارد می‌کند و به‌شدت مانع رشد اقتصادی در سراسر این قاره می‌شود.

«سلست سائولو»، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در بیانیه ای گفت: آفریقا در ۶۰ سال گذشته روند گرمایشی را تجربه کرده که سریع‌تر از میانگین جهانی شده است.

سلست افزود که این قاره در سال ۲۰۲۳ میلادی موج های گرمای مرگبار، باران های شدید، سیل، طوفان های استوایی و خشکسالی های طولانی را تجربه کرد.

سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم ترین سال ثبت شده تایید شده است و رویدادهای آب و هوایی ویرانگر را در مناطق مختلف آفریقا به همراه داشته است.

در حالی که کشورهای شاخ آفریقا، جنوب آفریقا و شمال غرب آفریقا با خشکسالی های طولانی مدت و چند ساله دست و پنجه نرم می کردند، سایر مناطق از بارش شدید باران که منجر به سیل های فاجعه بار شد، رنج می بردند. این رویدادهای اقلیمی عواقب شدیدی را به همراه داشته است که باعث تلفات جانی، جابه‌جایی گسترده افراد و خسارات اقتصادی قابل توجهی شده است.

سائولو افزود: این الگوی آب و هوایی شدید در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته است. بخش‌هایی از جنوب آفریقا تحت تأثیر خشکسالی مضر قرار گرفته است و از سوی دیگر بارندگی‌های فصلی بی‌سابقه باعث مرگ و ویرانی در کشورهای شرق آفریقا شده است.

تغییرات اقلیمی همچنین می‌تواند با ایجاد دگرگونی در فراوانی یا شدت رویدادهای شدید آب و هوایی و انتشار آفات و بیماری‌های خاص بر سلامت و رفاه افراد تأثیر بگذارد.

به گفته کارشناسان، تغییرات آب و هوایی از دو طریق بر سلامت افراد تأثیر می گذارد:

- با تغییر در شدت یا فراوانی مشکلات سلامتی که افراد در حال حاضر با آن مواجه هستند

- با ایجاد مشکلات بهداشتی جدید یا پیش بینی نشده در افراد

اثرات تغییرات آب و هوایی بر سلامتی شامل بیماری‌های تنفسی و قلبی، بیماری‌های مرتبط با آفات مانند بیماری لایم و ویروس نیل غربی، بیماری‌های مرتبط با آب و غذا و جراحات و مرگ‌ومیر است. تغییرات آب و هوایی همچنین با افزایش جرایم خشن و به طور کلی کاهش سلامت روان مرتبط است.

افراد می توانند به طور همزمان یا در مراحل مختلف زندگی با چندین مورد از اثرات تغییرات اقلیمی مواجه شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان
Where you can buy Louis Vuitton Replica :

Fake Louis Vuitton Belt Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Keepall Replica Louis Vuitton Duffle Bag Replica Imitaciones Louis Vuitton Espa?a Portafoglio Louis Vuitton Imitazioni Replique Sac Ysl Hermes Replica Uk Cartier Love Bracelet Replica 1:1 Replica Cartier Love Bracelet Replique Louboutin Gucci Imitazioni Louis Vuitton Backpack Replica Replica Fendi Backpacks Gucci Pas Cher Chine Louis Vuitton Replica Zaino Louis Vuitton Imitazioni Replica Louis Vuitton Backpack fake louis vuitton messenger Cartier Love Imitazione replica gucci belts real gold cartier love bracelet replica Louis Vuitton Imitazioni Van Cleef Replica Imitazioni Louis Vuitton fake dior bags Louis Vuitton Imitazioni Cartier Love Bracelet Replica Van Cleef Replica Répliques Louis Vuitton Replica Chanel Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Shoes Replica cartier love bracelet replica Replica Jordan 1 Goyard Replica Cartier Bracelet Replica Replica Louis Vuitton Bags Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Bags Replica Louis Vuitton Fake Louis Vuitton Replica Louis Vuitton