کد مطلب: 30634
  تاریخ انتشار:  1403/04/23 - 12:16


۱۵۰ کشور درگیر گرد و غبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تبعات گرد و غبار اظهار کرد:لازم است عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار در منطقه آغاز شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تبعات گرد و غبار اظهار کرد:لازم است عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار در منطقه آغاز شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه در مراسم بزرگداشت مقابله با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه و کنترل طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار است و با توجه به توافقات صورت گرفته دست همکاری به سمت کشورهای منطقه مانند عمان، عراق، سوریه و یمن به منظور کنترل طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار دراز می‌کنیم.

 وی افزود: با کشورهای منطقه رایزنی‌های متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم و تبادل نظر کارشناسی صورت گرفته است.

سلاجقه با اشاره به نصویب قطعنامه مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار در مجمع محیط زیست ملل متحد و بیانیه ۲ نشست منطقه‌ای و بین المللی در این زمینه تاکید کرد: لازم است به این میثاق بین‌المللی عمل کنیم چرا که گرد و غبار همه ارکان یک کشور را مانند سیستم حمل و نقل و زیست گیاهی و جانوری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید شهید آیت الله رئیسی بر مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: شهید جمهور بر حل مشکل گرد و غبار با منشا خارجی تاکید داشتند و ایران با همکاری وزارت امور خارجه رایزنی‌هایی متعددی با سازمان‌های بین‌المللی و کشورها انجام داد. در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته توانستیم قطعنامه مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار را در مجمع محیط زیست ملل متحد به تصویب برسانیم و روز ۲۱ تیر ماه به عنوان روز جهانی مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار تصویب شد. بدین ترتیب جهان برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای کاهش اثرات طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبارمتعهد شده است.

سلاجقه ضمن بیان اینکه دیپلماسی محیط زیستی به عنوان پیشقراول دیپلماسی سیاسی در دستور کار دولت سیزدهم بوده است، گفت: تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک ساختار مشترک در زمینه مقابله با گرد و غبار انجام داده‌ایم و در نتیجه نشست‌های برگزار شده تشکیل سازمان منطقه‌ای مبارزه با گرد و غبار و دبیرخانه‌ای در این زمینه به تصویب رسید و برای راه اندازی صندوق مقابله با گرد و غبار نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ایران دو طرح و برنامه زیر عمل منطقه‌ای را نیز  در جنوب و جنوب غرب و شمال و شمال شرق برای مقابله با گرد و غبار تدوین کرده است.

سلاجقه افزود: به پیشنهاد ایران یک دهه به عنوان دهه مبارزه با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار نامگذاری شده است چرا که مردم ۱۵۰ کشور جهان از این معضل رنج می‌برند و شرایط به گونه‌ای است که می‌توان جدول مندلیوف را در هوا مشاهده کرد چون انواع فلزات در هوا وجود دارد.

وی تاکید کرد:این وضعیت هشداری جدی تلقی می‌شود چرا که موجب افزایش بیماری‌ها شده است بنابراین باید همکاری های کشورها جدی‌تر دنبال شود.

سلاجقه در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مسعود پزشکیان - رئیس جمهور منتخب- ابراز امیدواری کرد که او مسیر دیپلماسی محیط زیستی را برای حل مشکل گرد و غبار ادامه دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری
Where you can buy Louis Vuitton Replica :

Fake Louis Vuitton Belt Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Keepall Replica Louis Vuitton Duffle Bag Replica Imitaciones Louis Vuitton Espa?a Portafoglio Louis Vuitton Imitazioni Replique Sac Ysl Hermes Replica Uk Cartier Love Bracelet Replica 1:1 Replica Cartier Love Bracelet Replique Louboutin Gucci Imitazioni Louis Vuitton Backpack Replica Replica Fendi Backpacks Gucci Pas Cher Chine Louis Vuitton Replica Zaino Louis Vuitton Imitazioni Replica Louis Vuitton Backpack fake louis vuitton messenger Cartier Love Imitazione replica gucci belts real gold cartier love bracelet replica Louis Vuitton Imitazioni Van Cleef Replica Imitazioni Louis Vuitton fake dior bags Louis Vuitton Imitazioni Cartier Love Bracelet Replica Van Cleef Replica Répliques Louis Vuitton Replica Chanel Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Shoes Replica cartier love bracelet replica Replica Jordan 1 Goyard Replica Cartier Bracelet Replica Replica Louis Vuitton Bags Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Bags Replica Louis Vuitton Fake Louis Vuitton Replica Louis Vuitton