کد مطلب: 27994
  تاریخ انتشار:  1402/10/24 - 12:22


جنگل‌کاری، اقدامی زیرساختی برای تامین امنیت زیستی کشور

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جنگل‌کاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیر ساختی برای امنیت زیستی کشور است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت امروز در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که اختصاص به ارائه گزارش عملکرد از سوی تعدادی از ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها داشت، خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و به این منظور شرکت‌ها، موسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد و بر حسب مسئولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند. از این رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این موسسات و نهادها فراهم کند.

وی تاکید کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون تفاهمنامه‌های همکاری قابل توجهی با دستگاه‌های مختلف در سطح ستاد سازمان منعقد و در متن هریک از تفاهمنامه‌ها تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده است. این تفاهمنامه‌ها باید در سطح استان‌ها همانند ستاد پیگیری و بر آن‌ها نظارت شود.

نوبخت با اشاره به این که فرصت درختکاری با توجه به شرایط  اقلیمی کوتاه است و نباید موقعیت‌ها به‌راحتی از دست برود، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست بر اجرای درست این طرح نظارت کنند و بر اساس تفاهمنامه‌های همکاری با سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه با بسیج سازندگی و حوزه‌های علمیه همکاری‌های لازم را بکنند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخش قابل توجهی از اقدامات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را فرهنگسازی و ترویج این طرح در بین جامعه و افکار عمومی دانست و یاد آوری کرد: روحانیون می‌توانند از طریق تریبون‌هایی که دارند در این طرح تاثیرگذار باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، منابع طبیعی استان های یزد، اردبیل، مازندران( نوشهر) ، اصفهان، جنوب کرمان، بوشهر و خراسان رضوی در خصوص آماده‌سازی عرصه برای حفر چاله و کاشت درخت گزارشاتی را ارائه کردند.   

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب