کد مطلب: 26926
  تاریخ انتشار:  1402/10/02 - 15:41


تدوین طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریزگرد

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تدوین طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریزگرد برای سه میلیون هکتار خبرداد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تدوین طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریزگرد برای سه میلیون هکتار خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت همزمان با سفر رییس جمهوری به استان گلستان گفت: از ۱۲۵ میلیون هکتار منابع غنی در کشور ۹۰ میلیون هکتار آن فاقد طرح آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه مشکلات منابع طبیعی تنها در مباحث جنگل خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: این مباحث عمدتاً شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها می‌شود که برنامه جهادی برای احیای سرزمین، جنگل و مراتع در کشور تدوین شده و آماده اجرا است.

نوبخت از تدوین نظام‌نامه مردمی‌‎سازی فعالیت‌های آبخیزداری در کشور خبر داد و اظهارکرد: در کشور نقاط بحرانی پیرامون ریزگردها وجود دارد که کانون‌های کنترل و فرسایش بادی در سال‌ جاری مطالعه و طرح‌های احیای آن آماده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح جهادی مقابله با کانون‌های ریزگرد برای سه میلیون هکتار تدوین شده است، یادآور شد: برای مقابله پدیده ال نینو نیز برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که برنامه راهبردی از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ از جمله آن‌هاست.

وی در ادامه اظهار کرد: دانشجویان و مدیران حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی باید در این راستا آستین همت بالا بزنند تا بتوانیم کشور را از بحران منابع طبیعی و زیست‌محیطی نجات دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی نوبخت در پایان گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار منابع طبیعی در کشور وجود دارد که ۳۰ میلیون هکتار در قلمرو فرسایش بادی واقع شده است و باید بتوانیم در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه کشور طرح‌های لازم را برای ۹۰ میلیون هکتار فاقد طرح آبخیزداری طراحی و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب